Veelgestelde vragen

Waar kan ik terecht als ik een aanmelding voor diagnostiek of behandeling wil bespreken?
Op donderdag van 9 tot 10 uur kunnen verwijzers bellen met het Centrum voor Diagnostiek en Behandeling via 06-12 79 12 43 om inhoudelijk te overleggen over een nieuwe aanmelding. Voor wie al cliënt is bij Amerpoort, is de gedragsdeskundige of AVG verwijzer.

Hoe hoog is de eigen bijdrage aan het CAK als ik bij Amerpoort kom wonen?
De eigen bijdrage is afhankelijk van de persoonlijke situatie en het soort zorg dat u afneemt. U kunt dit uitrekenen op:
www.hetcak.nl/zelf-regelen/eigen-bijdrage-rekenhulp

Moet ik aanvullend verzekerd zijn?
In onze brochure ‘Wie betaalt wat?’ staat beschreven waar Amerpoort voor zorgt en wat u zelf moet betalen.  Deze brochure is voor bewoners van een woning van Amerpoort en voor hun verwanten en begeleiders. U leest welke producten en diensten zijn inbegrepen bij uw verblijf bij Amerpoort. Ook leest u wat u zelf moet betalen. Hierbij is de ZZP-indicatie belangrijk. Die bepaalt namelijk of er sprake is van verblijf mét behandeling of verblijf zónder behandeling.

Moet ik een WA-verzekering afsluiten als ik bij Amerpoort woon?
In onze brochure ‘Wie betaalt wat?’ staat beschreven waar Amerpoort voor zorgt en wat u zelf moet betalen. Deze brochure is voor bewoners van een woning van Amerpoort en voor hun verwanten en begeleiders. U leest welke producten en diensten zijn inbegrepen bij uw verblijf bij Amerpoort. Ook leest u wat u zelf moet betalen. Hierbij is de ZZP-indicatie belangrijk. Die bepaalt namelijk of er sprake is van verblijf mét behandeling of verblijf zónder behandeling.

Wat moet ik regelen als mijn zoon of dochter 18 jaar gaat worden
Kinderen die 18 worden, zijn wettelijk meerderjarig. Wat betekent dat in de praktijk? In onze folder Wat verandert er als mijn kind 18 wordt? - 2020 (pdf) leest u wat er allemaal verandert, wat u zelf kunt regelen en hoe Amerpoort u hierbij kan ondersteunen. 

Is er een wachtlijst?
Soms is de juiste zorg of ondersteuning niet gelijk beschikbaar en is er een wachttijd. De wachttijden zijn per type dienstverlening of locatie verschillend. Neem hiervoor contact met het Klantbureau op.

Kun je terecht bij Amerpoort met een PGB?
Ja, bij de meeste vormen van ons zorgaanbod kan dat. Om te weten voor welk zorgaanbod dit kan, kunt u contact met het Klantbureau opnemen. Lees meer over persoonsgebonden budget.

 

Wij helpen u graag!

Hebt u een zorgvraag of wilt uw meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau