Amerpoort gebruikt cookies om de website optimaal te laten functioneren, sommige worden geplaatst voor diensten van derden. Op de pagina met onze cookie- en privacyverklaring kun je meer lezen over deze cookies.
Naar werk, dagbesteding, dagbehandeling en sociaal en medisch vervoer.
Cliënten bij Amerpoort kunnen gebruik maken van verschillende soorten vervoer:
Eigen Vervoer
Sommige cliënten reizen zelfstandig naar werk, dagbesteding of dagbehandeling.
Of ze worden gebracht door een familielid, vriend of vrijwilliger.
Als cliënt een Wlz-indicatie heeft, is het mogelijk om hiervoor een vergoeding aan te vragen bij Amerpoort.
Dit kan via het aanvraagformulier.
Groepsvervoer
Groepsvervoer is voor cliënten die niet zelfstandig kunnen reizen of gebracht kunnen worden door een familielid, vriend of vrijwilliger. Alleen cliënten waar echt geen alternatief voor is, kunnen we vervoeren binnen het groepsvervoer. Wel moet je dan reizen naar de dichtstbijzijnde, passende werkplek of dagbesteding of dagbehandeling locatie. En je moet een geldige indicatie (Wlz) of beschikking (Wmo/Jeugdwet) voor vervoer hebben. Heb je een persoonsgebonden budget (PGB), dan organiseer je het vervoer zelf. Er kan onderzocht worden of PGB-cliënten mee kunnen reizen in het groepsvervoer van Amerpoort, maar dit biedt geen garanties. Amerpoort cliënten met andere indicaties gaan voor.
Voor het vervoer naar werk- dagbesteding en dagbehandeling werkt Amerpoort samen met Connexxion. Dagelijks vervoert Connexxion ongeveer 500 cliënten, per maand zijn dit ruim 13.000 ritten. Om het vervoer betaalbaar te houden en om goed om te gaan met het tekort aan chauffeurs, worden ritten naar verschillende locaties gecombineerd. Het kan dus zo zijn dat de chauffeur van Connexxion langs meerdere locaties rijdt, om cliënten op te halen om naar de dagbesteding te vervoeren.
Er zijn een aantal voorwaarden en afspraken opgesteld waar we ons aan houden in het groepsvervoer. Waaronder een maximale reistijd van 90 minuten, regels omtrent tijdig afmelden en op tijd klaarstaan als de bus komt. (Het totale overzicht van voorwaarden en afspraken: zie documenten hieronder):.
Cliënten kunnen van alles ondernemen in hun vrije tijd: op bezoek bij vrienden, winkelen, naar clubwerk of de bioscoop. Ook hiervoor is vervoer nodig. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het regelen en betalen van dit vervoer. Amerpoort denkt hierin met de client mee.
Net als bij het vervoer naar werk, dagbesteding en dagbehandeling onderzoeken we eerst of het mogelijk is om zelf te reizen of gebracht te worden. Als dat niet lukt, kan een cliënt bij de gemeente vervoer aanvragen. Hiervoor heeft cliënt een Wmo-indicatie nodig. Deze kan de cliënt aanvragen bij de gemeente waar hij/zij/hen woont. Als hierbij hulp nodig is, kunnen de consulenten van de gemeente hierbij helpen. Meer informatie hierover is terug te vinden in de Wie betaalt wat (zie documenten hieronder).
Cliënten hebben soms vervoer nodig om naar medische afspraken te gaan. Binnen medisch vervoer zijn er verschillende soorten vervoer:
Voor deze verschillende soorten vervoer hebben we verschillende afspraken gemaakt. Deze zijn terug te vinden in de Wie betaalt wat (zie documenten hieronder):.
In de volgende documenten is extra informatie te vinden over het vervoer. Hier kan je vinden wat de mogelijkheden zijn en wie verantwoordelijk is voor het regelen en het betalen van het vervoer:
Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. Voor alle algemene vragen kunt u 24 uur per dag terecht bij de receptie van Amerpoort: 035 647 5555 - info@amerpoort.nl
Klantbureau