Voorwoord

Voorwoord Kwaliteitsrapport 2021.

In dit kwaliteitsrapport vertellen we over de zorg bij Amerpoort. We laten zien wat er goed gaat. Maar ook wat er beter kan. We vertellen wat we in 2021 gedaan hebben, wat we daarvan geleerd hebben en wat we daarmee gaan doen.

Het is het eerste kwaliteitsrapport voor ons als nieuwe bestuurders van Amerpoort. Tijdens het schrijven van dit rapport lijkt de coronacrisis net voorbij. We hebben enorm veel waardering voor onze medewerkers die zich, in deze lastige periode, met hart en ziel bleven inzetten voor onze cliënten en kwaliteit van zorg. En we kijken met respect naar hoe cliënten en hun verwanten zijn omgegaan met de beperkingen die corona met zich meebracht.  

Website

Dit jaar is het kwaliteitsrapport geen mooi vormgegeven boekje maar een website. Zo kan de lezer makkelijker  kiezen wat hij wil lezen. En kunnen we ook filmpjes laten zien. Net als vorige jaren hebben we één versie van het rapport gemaakt, in begrijpelijke taal. Zodat iedereen de tekst kan lezen. En iedereen kan meedoen. Dat past bij onze visie.

Reacties

De ondernemingsraad, beide deelraden van de centrale cliëntenraad en de auditcommissie Kwaliteit en Veiligheid hebben hun reactie gegeven op het kwaliteitsrapport. Deze feedback nemen we serieus. Want het  helpt ons om verder te verbeteren. Dat doen we met behulp van ons verbeterplan. In het verbeterplan vertellen we aan welke punten we verder gaan werken in 2022.

Een aantal reacties ging over de keuze voor een website. Veel mensen zijn blij met de website en ook met de filmpjes. Anderen lezen liever een boekje. Met de keuze voor één kwaliteitsrapport blijft het zoeken naar het juiste taalgebruik. Wat de één te ingewikkeld vindt, is voor de ander te eenvoudig.

In het algemeen laten de inhoudelijke reacties zien dat we met de juiste dingen bezig zijn. Onze speerpunten worden herkend. Daarom blijven we hier in 2022 en 2023 aan werken. Sommige dingen doen we al goed. Bijvoorbeeld dat de meeste teams aan teamreflectie doen. Andere dingen kunnen en moeten beter. Bijvoorbeeld weten wat teamreflectie heeft opgeleverd. Daar gaan we mee aan de slag, zodat we onszelf blijven ontwikkelen.

We nodigen iedereen uit om ons kwaliteitsrapport te lezen. Elk onderwerp start met een korte tekst. Wil je meer lezen, klik dan door naar de lange tekst. En vergeet ook niet de filmpjes te bekijken.

Lees je toch liever een boekje? Bekijk dan deze printversie, waarin alle korte teksten onder elkaar staan.

Je kunt je reactie met ons delen via kwaliteitenveiligheid@amerpoort.nl.

 

Marjolein Bolt en Jan-Henk Janssen

Raad van bestuur Amerpoort

 

 

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau