Sticker ‘Retour afzender’: ervaringsdeskundigen Amerpoort in de media

24 april 2023

Om mee te doen in onze samenleving, moet je begrijpen wat er in de brieven staat die je krijgt. Bijvoorbeeld van de overheid, gemeente of andere organisaties. Dit is nu lang niet altijd voor iedereen het geval.

Het is erg belangrijk dat brieven op een eenvoudige manier geschreven zijn. Zo weet de afzender van de brief dat een brief begrepen wordt en voelt de lezer van de brief zich aangesproken en zelfstandig. Dat scheelt een hoop frustratie, stress en tijd.

In de media

Ervaringsdeskundigen van Amerpoort, Micky Hermes en Daniëlle Amelsbeek, schrijven met regelmaat stukjes voor Steffie en hebben meegewerkt aan de ontwikkeling van de ‘retour afzender'-sticker.

Retour afzender: Deze brief is te ingewikkeld voor mij

Daarom heeft Steffie.nl een sticker met ‘retour afzender’. Dit zijn opvallende stickers om brieven retour afzender te sturen. ’Deze brief is te ingewikkeld voor mij. Stuur een versie in makkelijke taal. Scan de QR en lees waarom’.

Steffie_Retour-sticker2-2.png

Deze sticker plak je op een brief en retourneer deze aan de afzender. Bestellen kan op www.steffie.nl

Micky en Daniëlle gaven afgelopen week uitleg bij Hart van Nederland.

Micky was ook te zien bij Dit is de Middag – een live lunchprogramma op NPO1.
Kijk de uitzending terug.

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau