Zo wordt het toch nog gezellig op het Furka

14 februari 2022

Het Furkaplateau is een vrij zakelijk kantoorgebouw van Amerpoort en in deze thuiswerktijden soms ronduit stil. Maar het nieuwe Serviceteam Furkaplateau brengt er nu koffie, thee, ondersteuning en gezelligheid.

In het najaar van 2021 is begeleider Nigèl van der Weert begonnen met Serviceteam Furkaplateau. Inmiddels zijn er zo’n zes cliënten die een of meerdere dagen per week meedraaien. De gezamenlijke ruimte bij de vergaderzalen op de begane grond is gezelliger gemaakt met illustraties. Op de wand hangt het dagprogramma: boodschappen doen, koffie en thee rondbrengen, lunch klaarmaken, lunchen, creatieve activiteiten. Alle deuren van de kantoren zijn voorzien van nieuwe roodgroene bordjes met ‘welkom’ of ‘niet storen’. “Zo weten we of we binnen kunnen komen,” legt Nigèl uit.

Voorzichtig schuifelt Cees de Klijn met de serveerwagen  door de gang en schenkt hij koffie aan de enkele kantoorwerkers op deze dag. “Dit is mijn eerste dag. Vooral het koffie rondbrengen is even wennen. Een beetje spannend.”

Schneyder van Krimpen is vorige week begonnen en draait nu zijn derde dag op het Furka. Hij komt zelfstandig met de trein, station Lunetten is immers vlakbij. “Ik werkte eerst in een bakkerij, maar dat was behoorlijk druk. Dit is een fijne, rustige plek.” Dat kantoormedewerkers vanwege corona nog veelal thuis moeten werken, biedt het Serviceteam de kans om met een beperkte klantenkring rustig op te bouwen.

De keuken vult zich intussen met de geur van versgebakken pizza. Nigèl: “We gebruiken deze keuken sinds twee weken. Vorige week hebben we geoefend met zoete gerechten zoals cake en appeltaart. Deze week maken we hartige gerechten. Gisteren hadden we tomatensoep met balletjes, maar kwamen we erachter dat hier ook mensen werken die graag vegetarisch eten. Zo leren we elke dag.”

Over een tijdje gaan de leden van het Serviceteam aan de kantoormedewerkers vragen wie het lunchhapje wil bestellen. En hebben de kantoormedewerkers op het Furkaplateau regelmatig contact met cliënten, net zoals op Vosseveld en Nieuwenoord. Nigèl: “De medewerkers reageren heel enthousiast. Door kleine aanpassingen en de aanwezigheid van cliënten wordt ook dit kantoor een plek waar je inspiratie van krijgt.”

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau