Kwaliteitsrapport 2022 is gepubliceerd

30 mei 2023

Elke dag werken aan goede zorg.

Elke dag werken we bij Amerpoort aan goede zorg. Elk jaar schrijven we op hoe dat gaat. Wat hebben we gedaan en geleerd? Waar gaan we verder aan werken? Dat staat in het Kwaliteitsrapport.

Vandaag verschijnt het Kwaliteitsrapport 2022. Daarin blikken we terug op vorig jaar en zetten we op rij waar we in 2023 aan werken. De inhoud is verdeeld over drie bouwstenen: zorg rond de cliënt, onderzoek naar cliëntervaringen en zelfreflectie in teams.

Met het Kwaliteitsrapport leggen we verantwoording af, maar willen we vooral met elkaar blijven leren en verbeteren. 

In het bijzonder werken we bij Amerpoort in 2023 verder aan deze vier focuspunten:

  • Voor iedere cliënt een actueel plan
  • Leren en verbeteren met behulp van incidentmeldingen
  • Veiligheid van cliënten en medewerkers vergroten
  • Leren en verbeteren met behulp van ‘Dit vind ik ervan’ – gesprekken

Diezelfde focuspunten komen ook terug in het project Normen voor kwaliteit van de afdeling Kwaliteit & Veiligheid. Zorgteams kunnen de voortgang op deze punten in hun kwartaalrapportages opnemen. Zo houden we samen de vinger aan de pols.

Praten over kwaliteit

Continu verbeteren doe je ook door met elkaar te praten over kwaliteit. Daarom is er naast het gewone Kwaliteitsrapport ook een samenvatting in begrijpelijke taal. Lokale cliëntenraden maar ook teams kunnen aan de hand daarvan in gesprek gaan over kwaliteit. Daarbij kunnen ze vragen gebruiken zoals:

  • Wat wil ik lezen in mijn persoonlijk plan?
  • Vrijheid is voor mij…
  • Hoe merk ik dat het zorgteam op mijn locatie fijn samenwerkt? 

Website, volledige printversie, samenvatting, video’s

Je kunt het kwaliteitsrapport op verschillende manieren bekijken:

We hebben ook drie filmpjes gemaakt met praktijkvoorbeelden:

 

Huiskameroverleg bij de Huizer-maatjes

Samen werken aan het persoonlijk plan

Teamreflectie op dagbesteding Nieuwenoord

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau