Goede financiële basis Amerpoort

10 juni 2022

Elke onderneming heeft de verplichting om jaarlijks een overzicht te maken van zijn financiële situatie. Onlangs heeft Amerpoort de jaarcijfers over 2021 gepubliceerd. We zijn blij te kunnen melden dat Amerpoort, ondanks een gering verlies in 2021, nog steeds een gezonde financiële basis heeft.

De jaarrekening is door de accountant  gecontroleerd en door de raad van toezicht goedgekeurd. Via deze link kunt u de jaarrekening raadplegen.

Hogere personeelskosten en minder projecten

In 2021 hadden we te maken met hogere personeelskosten dan begroot. Door het hoge ziekteverzuim vanwege corona en veel openstaande vacatures, hebben we veel extern personeel moeten inhuren. De overheid heeft een deel van deze kosten gecompenseerd in het kader van corona.

Daarnaast hebben we in 2021 minder uitgegeven aan projecten, onderhoud en investeringen. Dat gaan we de komende periode weer inhalen. In de jaarrekening van 2021 hebben we ook eenmalig een bedrag gereserveerd voor de ontwikkeling van een nieuw Elektronisch cliëntendossier en de overgang naar een nieuwe ICT-dienstverlener, die allebei in 2022 worden geïmplementeerd.

2022

Onze financieel sterke basis, maakt het mogelijk om onze ambities de komende tijd te realiseren. We gaan investeren in optimale ondersteuning van de zorg en in goede huisvesting voor onze cliënten.

Zo blijven we samen werken aan een goed leven voor al onze cliënten.

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau