Zorg voor elkaar: meerjarenplan 2022-2025

De hoofdlijnen van onze toekomstplannen.

In december 2022 heeft Amerpoort het Meerjarenplan voor 2022-2025 opgeleverd, met als titel Zorg voor elkaar. Een belangrijk document waarin we onze plannen voor de toekomst schetsen. Die plannen kunnen we alleen realiseren met de inzet van al onze collega's. Amerpoort zijn we immers samen! 

 Al onze medewerkers hebben daarom het plan ontvangen. Niet in de vorm van een vuistdik rapport maar als overzichtelijke poster met toelichting.  Zodat in één oogopslag de hoofdlijnen van onze toekomstplannen duidelijk zijn; de belangrijkste onderwerpen waar we ons op willen richten. Op een later moment lichten we de plannen toe tijdens informatiesessies. 

Nieuwsgierig naar ons Meerjarenplan?
Download de poster en de toelichting op de poster (pdf-bestanden). 

Zorg voor elkaar 

Zorg voor elkaar is de titel van ons meerjarenplan, die je op meer manieren kunt uitleggen: de dagelijkse zorg voor onze cliënten en de zorg voor elkaar als collega's. Want we leven in een maatschappij waarin veel van iedereen wordt gevraagd. Weten dat je dan op elkaar kunt terugvallen, is belangrijk en biedt steun. Zorg voor elkaar gaat ook over een organisatie die zijn zaken op orde heeft, met duidelijke processen en financieel gezond. 

22065 Meerjarenplan poster.jpg

Onze missie, klant- en werkwaarden geven samen vorm aan de visie van Amerpoort. Zij fungeren samen als kompas voor de strategische koers, de communicatie en het handelen van Amerpoort.

Missie

Samen werken aan een goed leven voor mensen met een verstandelijke beperking.

Klantwaarden

Het is de bedoeling dat nieuwe en bestaande cliënten en hun familie de klantwaarden herkennen; bij het eerste contact en de vele contacten daarna.

Welkom
Ik voel me welkom, ik voel me gezien en gehoord.

Kleurrijk
Ik mag zijn wie ik ben, met mijn beperking, eigen levensbeschouwing, opvattingen en gewoonten.

Meedoen
Ik wil net als ieder ander mens meedoen in de samenleving. Amerpoort ondersteunt mij daarbij en daagt me uit mijn talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen.

Veilig & vertrouwd
Ik wil zo veilig mogelijk leven in een vertrouwde omgeving. Ik krijg daarbij steun van Amerpoort en mensen die voor mij belangrijk zijn. Samen maken we afspraken over wonen en werken, privacy, vrijheid en eventuele risico´s.

Werkwaarden

De werkwaarden geven invulling aan de klantwaarden. Ze geven richting aan het handelen van medewerkers van Amerpoort.

Open
Ik treed cliënten, mensen uit hun netwerk en mijn collega’s open en onbevooroordeeld tegemoet. Ik verplaats me in hun beperking, achtergrond, levensbeschouwing, gewoontes en vragen. Ik ga zorgvuldig en respectvol met hen om. Ik kom gemaakte afspraken na.

Ondernemend
Ik kijk met een frisse blik naar de mogelijkheden van cliënten. Ik richt me steeds op hun ontwikkeling. Ik zoek nieuwe kansen om hun leefwereld te vergroten en onze ondersteuning te verbeteren. Ik kijk daarbij vooral naar de directe omgeving, de wijk en bedrijven in de buurt.

Samenwerkend
Ik zoek de samenwerking met cliënten en mensen die voor hen belangrijk zijn. Als partners werken we aan een zo goed en gewoon mogelijk leven. Dit doen we vanzelfsprekend samen met collega’s en organisaties binnen en buiten de zorg.

Nieuwsgierig
Ik ben nieuwsgierig naar mijn omgeving, die groter is dan Amerpoort. Ik neem als professional mijn vak serieus en zoek naar vernieuwing. Ik ben transparant in mijn handelen. Iedereen kan mij daarop aanspreken en ik spreek mijn collega’s aan.

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau