Speerpunt: communicatie is van ons allemaal

Goede communicatie is superbelangrijk. Iedereen bij Amerpoort moet de communicatie kunnen begrijpen.

Meedoen begint met begrijpen waar het over gaat. Daarom is goede communicatie zo belangrijk. Iedereen moet elkaar goed begrijpen: cliënten, verwanten en begeleiders. Ook moet iedereen de communicatie van de organisatie begrijpen. Daar werken we ieder jaar weer hard aan.

Ons doel voor 2021 was het doen van een communicatieonderzoek en daarna het schrijven van een plan voor de communicatie in de komende jaren. Ook wilden we opschrijven hoe het nieuwe Elektronisch Cliëntdossier (ECD) ons kan helpen bij de communicatie.

Gedaan

We hebben in 2021 onderzocht hoe we communiceren met verschillende doelgroepen. De geleerde lessen helpen ons de communicatie per doelgroep nog beter te maken.

Na het communicatieonderzoek hebben we opgeschreven wat we de komende jaren met communicatie gaan doen. Voor iedere doelgroep kan dat anders zijn.

Geleerd

We hebben geleerd wat medewerkers, verwanten en cliënten belangrijk vinden bij een nieuw ECD.

Gepland

In 2022 stapt Amerpoort over op een andere digitale werkomgeving. Ook wordt het intranet vernieuwd. Daarmee kunnen we nog beter zorgen dat iedereen de juiste informatie krijgt.

Het nieuwe communicatiebeleid is in het voorjaar van 2022 klaar. En we gaan onderzoeken of de tevredenheid over de communicatie met cliënten en verwanten is verbeterd.

Lees meer over communicatie bij Amerpoort

Terug naar startpagina Kwaliteitsrapport 2021

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau