De toren van Nijkerk, de kippen van Barneveld, de Koppelpoort van Amersfoort, de heide van Leusden. Het is de bedoeling dat zijn schilderij telkens in een ander gemeentehuis of stadhuis in de regio komt te hangen.
Samenwerking
In de Regio Amersfoort werken gemeenten samen op allerlei gebied. Het bestuur van de regio Amersfoort betrekt ook graag inwoners en organisaties bij vraagstukken in de regio. Zo vormden ze een dialooggroep Regioprofilering, die zich boog over de vraag: hoe promoten we de regio bij toeristen? Het formuleren van een regiomerk is een lastige opgave, zo bleek. De groep heeft ideeën bedacht voor een campagne rondom het thema ‘prikkel jouw zintuigen’. Als slogan bedachten ze: Regio Amersfoort, je kunt er niet omheen. Daarin verwijzen ze naar de centrale ligging van de regio, als verbinder tussen verschillende delen van Nederland en tussen iedereen in de samenleving.
Kracht
Om de analyse en aanbevelingen kracht bij te zetten, overhandigden ze het schilderij van Piet Schopping op 20 december aan het Bestuurlijk Platform van de Regio Amersfoort. Piet Schopping is een van de bekendste kunstenaars van Jans Pakhuys, atelier voor mensen met een verstandelijke beperking van Amerpoort.