Bankrelaties krijgen binnenkort een Amerpoort-engeltje

26 november 2018

Gewoonlijk zit relatiemanager Bastiaan van der Laan van ABN Amro aan tafel met bestuurder Paul Willems, of het hoofd financiën van Amerpoort.

Vandaag zit hij aan de vergadertafel in Utrecht met Priscilla en Joyce, die allebei werken bij dagbesteding Keramiek & Cadeau. Zij komen, samen met projectondersteuner Silvia Mulder-Mijnten, kerstpakketten brengen voor de relaties van ABN Amro.

Servies

Belangstellend pakken de relatiemanager en zijn assistente Kitty van der Tol de producten uit. Het ene pakket bestaat uit een engeltje van Keramiek & Cadeau met een snoeppot-in-een-jasje van Het Binnenhof, in een tasje dat is geïllustreerd bij De Nieuwe Stempel. Het andere pakket bestaat uit servies en een bijbehorend tasje van Jans Pakhuys. De komende weken gaan de medewerkers van de afdeling Healthcare en Overheid & Onderwijs de pakketten overhandigen aan hun relaties bij zorg- en onderwijsinstellingen die bankieren bij ABN Amro.

Blij

“We kunnen met de klanten wel praten over rente en optimalisatie, maar we willen ook wel eens over andere dingen praten,” legt Bastiaan van der Laan uit. Sinds een jaar of zes bestelt zijn afdeling maatschappelijk betrokken relatiegeschenken bij vier zorginstellingen die dagbestedingen runnen. Van de 280 pakketten komen dit jaar zeventig stuks van Amerpoort. Inmiddels heeft het initiatief navolging gekregen bij een andere afdeling van de bank. “Het is leuk om het zo te doen. Wij worden er blij van, de klanten worden er blij van, Amerpoort ook en de mensen die de dagbesteding doen, ook.”

Ontmoeting

Bij de opdracht hoort ook een ontmoeting met de makers. En zo vertellen Joyce en Priscilla in het Utrechtse kantoor hoe ze de engeltjes maken. “Bijna elke dag maak ik er één of twee,” zegt Joyce. Priscilla legt uit dat er wel vijf lagen verf op gaan. “Zo krijg je die mooie glans. Na één laagje verf is het nog dof.” Ook vertellen ze over de recente verhuizing van Keramiek & Cadeau naar een winkelpand aan de Nieuweweg in Soest. “Er komen nu veel meer klanten binnen. En de klanten kunnen sinds kort pinnen.“ Bastiaan van der Laan glimlacht: “Raad eens wie dat geregeld heeft.”


 

Wij helpen u graag!

Meer weten over onze diensten of informatie over beschikbare plaatsen? Direct aanmelden? Onze medewerkers staan klaar voor alle (aanstaande) cliënten, hun verwanten en vertegenwoordigers.

Contact & Route