Ed@Loket officieel van start

06 februari 2018

Feestelijke opening dagbesteding op Furkaplateau.

Met taartjes, non-alcoholische bubbels en een kennismakingsspel is maandag het Ed@Loket officieel van start gegaan als dagbesteding. Alle medewerkers van het Ed@Loket​​​​​​​, de cliëntcoaches, de vrijwel voltallige afdeling communicatie en de nieuwe werkbegeleidster Jacqueline Mijnders brachten een toost uit op de toekomst en stelden een lijst op van doelen voor de komende tijd.

Het Ed@Loket, bedacht door cliënten van Amerpoort, is al langere tijd bezig. Onder het motto "meedoen begint met begrijpen waar het over gaat" houden de medewerkers zich bezig met begrijpelijke taal. Beleidsstukken, brieven maar ook bijvoorbeeld het jaarbeeld worden door de medewerkers van Ed@Loket kritisch gelezen en waar nodig aangepast, zodat cliënten van Amerpoort de teksten ook begrijpen. Het past in het streven van Amerpoort om organisatie-breed eenvoudig te communiceren.

Het Ed@Loket werd in de afgelopen tijd begeleid door de cliëntcoaches Jaap de Jong en Zina Louter. In de nieuwe opzet is het Ed@Loket een officiële dagbesteding, onder de bezielende leiding van Jacqueline Mijnders. Als proef valt het Ed@Loket dit jaar onder de afdeling Communicatie. De medewerkers van deze afdeling ondersteunen het Ed@Loket op alle mogelijke manieren, onder meer door als 'werkmaatjes' met de Ed@Loketters samen te werken.

Naast de vaste werkdag op het Furkaplateau in Utrecht (elke maandag) gaat het Ed@Loket vanaf deze week ook van start op de Printerweg in Amersfoort (elke donderdag). Het Ed@Loket is beschikbaar om naar alle mogelijke teksten, brieven en beleidsstukken te kijken en werkt ook voor opdrachtgevers buiten Amerpoort. Wil jij het EdLoket een tekst voorleggen? Of wil je zelf aan de slag als medewerker van het Ed@Loket? E-mail dan naar info@edloket.nl. Alle informatie over de activiteiten vind je op www.edloket.nl.

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau