Nieuwe publicatie: Kwaliteitsrapport 2019 

29 mei 2020

Wat doet Amerpoort als het gaat om de kwaliteit van zorg en ondersteuning? Wat gaat goed en wat kan beter?

Wat doet Amerpoort als het gaat om de kwaliteit van zorg en ondersteuning? Wat gaat goed en wat kan beter? Daarover gaat het kwaliteitsrapport van Amerpoort. Met persoonlijke verhalen van Amal, Danny, Jan, Lisa, Margreet, Lobke, Laila, Sonja, Wim en Simone. En met informatie over plannen en activiteiten van Amerpoort in 2019 die te maken hebben met kwaliteit van zorg.

Het kwaliteitsrapport is geschreven in begrijpelijke taal. Zodat iedereen kan meepraten. Want we hebben gemerkt dat het rapport een mooie aanleiding is om met elkaar te praten over kwaliteit. We leren daardoor meer over wat iedere persoon belangrijk vindt. Als je cliënt bent, verwant of medewerker. En juist in deze tijd is het belangrijk dat we elkaar opzoeken. Om samen te blijven leren over kwaliteit van zorg en ondersteuning.


Speerpunten 2019

In het kwaliteitsrapport van 2019 hebben we extra aandacht besteed aan 5 onderwerpen, onze speerpunten. We hebben juist deze speerpunten gekozen omdat de cliënten- en verwantenraad dit belangrijke verbeterpunten vinden voor Amerpoort.

Dit zijn de speerpunten:

  • Veiligheid voor cliënten en medewerkers
  • Voldoende personeel
  • Communicatie: iedereen beter bereiken
  • Leren om beter om te gaan met psychiatrische problemen bij cliënten
  • Medezeggenschap: iedereen praat mee 

 

Bouwstenen

Naast deze speerpunten vertellen we in dit rapport ook over drie belangrijke bouwstenen voor kwaliteit:

  • Ons dagelijks werk voor cliënten
  • Ervaringen van cliënten
  • Teamreflectie: ervaringen van teams

 

Bekijk hier het kwaliteitsrapport 2019 (pdf-bestand)

Voor lees- en bespreektips, cijfers en een overzicht van onderwerpen, bekijk de leeswijzer

 Via deze link ziet u de jaarcijfers 2019 van Amerpoort.