EdLoket werkt ‘gewoon’ maar dan ‘anders’ door

15 april 2020

“Meedoen begint met begrijpen van waar het over gaat”. Daar draait het om volgens de medewerkers van EdLoket. EdLoket biedt twee dagen per week dagbesteding aan mensen met een licht verstandelijke beperking.

‘Wij lezen en testen (web)teksten van medewerkers van Amerpoort en andere organisaties.  
Zoals bijvoorbeeld UWV, de gemeente Amersfoort en het ministerie van SZW. 
We geven feedback en heel veel goede tips. 
Zodat de mensen van deze organisaties leren begrijpelijk te schrijven.

Bij EdLoket heten we gelukkig geen cliënten, maar medewerkers.

We werken gelijkwaardig samen met onze collega’s van de afdeling Communicatie en coach Jacqueline Mijnders.

In deze tijd van corona, mogen ook wij natuurlijk niet bij elkaar komen. 
Dat begrijpen we heel goed, maar dat vinden we wel heel erg jammer.
Daarom gingen we op zoek naar een manier waarop we ons werk kunnen blijven doen.

Dat lukt beter dan we ooit hadden kunnen denken!
We ontdekten dat er veel meer mogelijk is dan we dachten!
Net als veel andere Nederlanders werken wij ‘gewoon’ door, maar dan ‘anders’.

We werken vanuit huis.
We houden contact met elkaar door te (beeld)bellen.
Zo voelen we ons verbonden met elkaar.
En met onze ‘fans’ op Instagram.
Volg ons ook op Instagram! 
We plaatsen leuke, serieuze, grappige en positieve berichten.

Twee keer per week krijgen we via de mail een ‘werkblad’ waarop opdrachten staan.
We testen websites, maken gedichten, schrijven verhalen, zoeken moeilijke woorden op.
Ook doen we veel taalspelletjes.
We maken de opdrachten zelfstandig of met hulp van een begeleider of iemand anders.
Jacqueline belt ons twee of drie keer per week op.
We praten over het werk en over hoe het gaat.

Als groep appen en bellen we veel met elkaar.
Het leukste van alles: vergaderen door te beeldbellen!
Dat kan gewoon op WhatsApp.
We doen nuttig en zinvol werk.
EN we hebben regelmatig contact met elkaar.
Hierdoor voelen we ons minder eenzaam.
Zo met elkaar komen we de crisis wel door.

Dit artikel verscheen eerder op www.prokkel.nl

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau