Amerpoort heeft nu een klachtenfunctionaris

18 januari 2017

Margreet Welmers combineert de functie van cliëntvertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris.

Vorig jaar is de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ) ingegaan. In de nieuwe wet staat het leren van fouten voorop. Het belangrijkste doel is dat een zorgorganisatie er samen met cliënt (en verwant) en betrokkenen uitkomt en zoekt naar een goede oplossing. In de wet staat aangegeven dat dit op een laagdrempelige en veilige manier wordt geregeld. 

Hoe heeft Amerpoort dit geregeld?

Amerpoort is blij met de nieuwe wet. We vinden het belangrijk om het te weten als iemand een klacht heeft, zodat alle betrokkenen samen kunnen werken aan een oplossing. We willen graag leren van fouten en een klacht naar tevredenheid oplossen.

Vandaar dat Amerpoort heeft besloten dat Margreet Welmers de functie van cliëntvertrouwenspersoon en de functie klachtenfunctionaris gaat combineren. 

Daarnaast blijft Amerpoort aangesloten bij de huidige klachtencommissie van de VGU, omdat het volgens ons onmisbaar is voor een goede klachtafhandeling. 

Ook heeft Amerpoort zich aangesloten bij de landelijke Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. Wanneer een klacht volgens een cliënt en/of een verwant door Amerpoort en klachtencommissie niet naar tevredenheid is opgelost, kan hij/zij voortaan de klacht voorleggen aan de geschillencommissie. 

Wilt u meer weten over wat te doen bij een klacht?

Kijk dan op de pagina Klachten? Praat erover!

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau