Cliëntvertrouwenspersoon

De cliëntvertrouwenspersoon van Amerpoort opereert onafhankelijk, komt op voor cliënten en werkt oplossingsgericht.

De cliëntvertrouwenspersoon van Amerpoort opereert onafhankelijk, komt op voor cliënten en werkt oplossingsgericht. Dat betekent dat zij niet verbonden is aan een team of afdeling binnen Amerpoort en geen andere functie binnen Amerpoort heeft. Margreet Welmers is vertrouwenspersoon voor cliënten en hun vertegenwoordigers die ondersteuning en begeleiding krijgen van Amerpoort.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor u doen?

Heeft u een vraag of bent u als vertegenwoordiger niet tevreden over de ondersteuning die Amerpoort biedt? Ga dan eerst in gesprek met de begeleiders of de manager van de locatie van uw kind/verwant. Het is voor cliënten en vertegenwoordigers niet altijd eenvoudig van hun rechten gebruik te maken. Daarom heeft Amerpoort een vertrouwenspersoon voor cliënten en hun vertegenwoordigers. De vertrouwenspersoon komt op voor de belangen van de cliënt en voor de belangen van u als vertegenwoordiger.

De vertrouwenspersoon is er om cliënten en hun vertegenwoordigers wegwijs te maken in de organisatie. Dat betekent dat de vertrouwenspersoon goed en vooral actief luistert. Vaak is het al voldoende samen uit te zoeken wat de vraag of het probleem precies is en waar u als vertegenwoordiger voor een antwoord of oplossing terecht kunt.

De vertrouwenspersoon luistert naar u en zoekt samen met u naar een antwoord op uw vraag of naar een oplossing van uw probleem. Zij informeert u over uw rechten en kan zo nodig adviseren over de te ondernemen stappen. Desgevraagd kan zij u ondersteunen. Dit kan door mee te gaan naar een gesprek of door te helpen met het schrijven van een klachtbrief.

Zo bereikt u de vertrouwenspersoon

Margreet Welmers is bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag via telefoonnummer 06 10 97 21 07. U kunt ook een e-mail sturen: m.welmers@amerpoort.nl. Een brief kunt u sturen naar: Margreet Welmers, Antwoordnummer 520, 3740 WB Baarn. Een postzegel plakken is niet nodig.

Cliëntvertrouwenspersoon via het AKJ

Heeft uw (pleeg)kind zorg vanuit de Jeugdwet? Dan kunt u ook terecht bij het AKJ: het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg. Alle (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders en verzorgers die vallen onder de Jeugdwet, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Het AKJ is een zelfstandige stichting, hun vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Amerpoort. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis.

Wat kan de vertrouwenspersoon van het AKJ voor u doen?

Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over de hulp die uw kind krijgt. Als u er niet uit komt met Amerpoort, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren zij naar uw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon uw verhaal altijd serieus nemen. Zij/hij informeert u over uw rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon u ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief of bij een gesprek met Amerpoort.

Zo bereikt u het AKJ

U kunt ons bellen op 088 555 1000, e-mailen met info@akj.nl of het contactformulier invullen op de website. U kunt ook chatten met de vertrouwenspersoon van de AKJ. Dat kan van maandag t/m donderdag van 16.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 15.00 tot 17.00 uur.

Wij helpen u graag!

Meer weten over onze diensten of informatie over beschikbare plaatsen? Direct aanmelden? Onze medewerkers staan klaar voor alle (aanstaande) cliënten, hun verwanten en vertegenwoordigers.

Contact & Route