Uitkomsten cliëntenonderzoek 2016

15 maart 2017

Op teamniveau in gesprek met cliënten en verwanten.

In het najaar van 2016 hebben 847 cliënten, verwanten en vertegenwoordigers via het cliëntenonderzoek aangegeven wat zij van de zorg en ondersteuning van Amerpoort vinden. Inmiddels zijn de resultaten beschikbaar. Cliënten hebben een algemene tevredenheidsscore van 74,5%, ten opzichte van 76,2% in 2013. Verwanten hebben een algemene tevredenheidsscore van 85%, ten opzichte van 83,4% in 2013.

Samen bespreken

Ieder team heeft een eigen rapportage ontvangen. Amerpoort legt de nadruk op het bespreken van resultaten met cliënten en verwanten persoonlijk of op locatieniveau. Zo kunnen teams de uitkomsten en verbeterpunten concreet doornemen met de mensen om wie het gaat.

Onze zorg en ondersteuning is zo divers is dat een rapportage op organisatieniveau een te algemeen beeld geeft. Amerpoort haalt de thema’s die organisatie breed spelen op uit de teams om te kijken of er onderwerpen zijn die we voor heel Amerpoort kunnen oppakken.

Een nieuw soort onderzoek

Aangezien Amerpoort continue aan het verbeteren is, hebben wij de deelnemers aan dit onderzoek gevraagd naar hun ervaringen. Een werkgroep van verwanten, begeleiders en cliënten bekijkt hoe wij in de toekomst  het onderzoek nog beter aan kunnen laten sluiten bij de beleving van cliënten.

Wij helpen je graag!

Heb je een zorgvraag of wil je meer weten over onze dienstverlening? De consulenten van het Klantbureau staan klaar voor (aanstaande) cliënten, familie of vertegenwoordigers en verwijzers. 

Klantbureau