Alle afspraken over de zorg en begeleiding aan cliënten staan in het elektronisch cliëntendossier. Sinds 26 september 2022 werkt Amerpoort met het elektronisch cliëntendossier ONS, van leverancier Nedap.
Aan ONS is ook een cliëntenportaal gekoppeld. Caren biedt cliënten, verwanten of hun wettelijk vertegenwoordigers de mogelijkheid om informatie uit het cliëntdossier te bekijken.
Sinds 1 oktober 2022 regelt Amerpoort inzage via Caren. Cliënten of verwanten/ wettelijk vertegenwoordigers krijgen een toegangscode. Dat organiseren we via de zorgteams, zodat we dat zorgvuldig en op maat kunnen regelen.
Meer weten?
- Alle informatie over het gebruik van Caren staat op de website www.carenzorgt.nl.
Klik hier om rechtstreeks naar de Kennisbank met veel gestelde vragen te gaan.
Elke werkdag tussen 11.00 en 12.00 kunt u via een livechat vragen stellen aan CarenZorgt. - Download hier de gebruikersvoorwaarden van Amerpoort voor het nieuwe cliëntportaal.
- Download hier de veel gestelde vragen en antwoorden van Amerpoort over het nieuwe cliëntportaal Caren.
- Wilt u een wijziging in de wettelijk vertegenwoordiging doorgeven, bijvoorbeeld omdat u bent verhuisd? Mail dan naar zorgadministratie@amerpoort.nl
Het cliënten- en verwantenportaal via PlanCare en de EVA-app is per 23 september gestopt vanwege de komst van Caren. Het recht op inzage blijft gewoon bestaan. Wilt u iets uit het dossier inzien, maar heeft u nog geen code voor Caren? Neem dan contact op met het zorgteam waarbij u betrokken bent.